Ungu = Hujan .

Hye ! Tengok kat bawah nie  . .


Kumpulan Ungu


Tau kan . . Alahh . . Kumpulan Ungu tu . . Yg dari indon tu . . Dan . . tengok kat bawah nie pulak . .


Kumpulan Hujan
Haa . . Tadi Kumpulan Ungu , yg kat atas nie pulak Kumpulan Hujan . Semua orang pon dah tahu . . Wujudnya dua kumpulan nie kan ? Yg orang tak tahu , Ungu & Hujan nie sebenarnya ada kaitan dengan seorang budak perempuan . . Haa . . Kan dah kata , tak tahu kan ? Huu . . Jom baca ! Aku nak cerita . .

Alkisah . . Pada zaman dahulu kala , ada seorang budak perempuan bernama . . . Apa ntah , malas pulak aku nak fikir .  Budak nie biasa la . . Dah budak kan , dunia bebudak nie tak lain tak bukan , hanya la bermain je . . Berhenti bermain pon setakat waktu tido je .
Pada suatu hari , dia nie nak keluar rumah , nak pergi bermain main la dengan kawan kawan dia . Dah siap siap nie . . Dah nak keluar , dia terpandang pulak baju yg dia pakai ," ehh . . Warna ungu la pulak baju aku nie . Tak jadi la pakai baju nie , sebab kejap lagi mesti hari hujan !" Ftw . Apa masalahnya ? Pakai baju warna ungu , tak alih alih je hari nak hujan pulak ? Hmm . . Agak misteri .

Korang pernah tak amek tahu kadang kadang kita nie macam ada kaitan dengan sesuatu yg pelik lagi aneh lagi menghairankan ? Kalau tak pernah tak pe la . Haa . . Macam budak nie la . . Kaitan yg sebenarnya adalah . .  Bila dia pakai baju warna ungu , mesti hari akan hujan ! Woww ! Amazing jugak budak nie . . Kalau agak agak tempat korang dah lama tak hujan , panggil budak nie . . Zasss . . Dia tukar baju warna ungu , nahhh . . terusss hujan dah . . Hee . . Tapi , tapi , tapi . . Jangan percaya sangat , sebab , sebab , sebab . . Yang Maha Esa lebih berkuasa untuk turunkan hujan .


Pakai baju warna ungu . .

..

..

..

..

..

Hari pon hujan . . T_T


Sampaikan budak perempuan nie pon dia pelik . Kenapa kenapa . . Pakai baju warna ungu nak pergi kedai , sampai kedai . . hujan . Jalan kaki pergi rumah kakak dia , hari yg lain pulak pakai baju warna ungu lagi , tengah tengah jalan . . Aii . . Mendung dah langit . Lepas tu hujan . . Aku hairan & tak percaya juga , apa kena sumpah ke budak nie ? Sampai macam nie sekali . Susah nak percaya . Tapi kalau dah yg tukang taip nie yg mengalaminya sendiri . . Kena la percaya . Kenapa aku yg mengalaminya pula ? Memang la . . Sebab budak perempuan itu adalah aku . Ngehh ngehh ngehh .

Bila aku dah semakin besar , makin hari kejadian ungu = hujan tu semakin menghilang sudah dalam diri nie . . Dah tak de masalah dah kalau nak pakai baju warna ungu , sebab . . aku dah buat eksperimen beberapa kali . Aku pakai baju warna ungu , hari nampak elok , tak hujan . Hehe . Boleh gitu pulak kan ? Entah la . . Tak tahu kenapa . Btw , hujan itu satu rahmat dari Allah . Rezeki . Kan kan kan ? (=

Credit to Blog Cikneto


" Kamu tahu hal penting yg romantis dari hujan ? Dia selalu mahu kembali meskipun tahu rasanya jatuh berkali kali "
- Endlessend -
P/S : Kakak aku kawen , masa tahun 2007 , dia pakai tema warna ungu , selesai je majlis petang tu , hari pon  hujan . . Hmm . .

tQvm for reading this entry . Bye !

7 comments:

  1. huhuhu Ungu warna peberet kita... Raya tahun ni pn family aina tema ungu. =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo ye ke . . Harap harap nanti tak hujan la ye . . Hehe =p

      Delete
  2. Haha.unggu dan hujan mcm nama band plak kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa . . tu la . . kebetulan . . hehe

      Delete
  3. Haha.unggu dan hujan mcm nama band plak kan

    ReplyDelete
  4. Pakai lah baju ungu selalu. Malaysia kan panas sekarang hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe . ok . . i memang pakai ungu pon hari nie .

      Delete

 
Copyright © ~ ~ ~ JunnHaRaa ~ ~ ~ | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in