Sel Sel Otak Sedang Berhubung Dengan PADDED BOOK by MIND TO MIND .

Assalamualaikum readers !

Rasa macam dah lama tak cerita panjang panjang kat blog nie , so . . . Hari nie aku nak cerita pasal PADDED BOOK , juga dalam bahasa melayunya disebut Buku Empuk . Aikk ? Sel sel otak sedang berhubung dengan buku empuk ? Benda benda yg empuk nie sedapnya dibawak tido je . . Ye tak ? Otak siapa pulak yg sedang berhubung nie ? Hmm . . Si manja aku la . . Hawa Nurraida .


Itu la dia Padded book yg aku maksudkan . Disebabkan Hawa selalu sangat kacau cousin dia bila nak jadual buku sekolah , terusss . . CikNa Hawa belikan buku nie . Simpan . Bila Si Hawa sama sibuk nak tolong jadualkan buku cousin dia tu , keluarkan la buku nie . Haa . . Duduk diam la dia . Actually , padded book nie juga berfungsi sebagai baby's first book taw ! Buku nie tak bahaya , sebab . . Tak de permukaan tajam & yg paling penting , bila Hawa duk gigit gigit buku nie , buku nie tak terkoyak pon !

At the same time , bila tiap tiap hari dia dah menghadap buku nie , dia dah start ingat & kenal apa apa yg ada dalam buku nie . Contohnya , kucing . . Dia tau dah yg mana . Tapi ! Nyesal pulak ajar Hawa panggil kucing tu meow . . Bila aku cakap mana meow , dia tunjuk kat kucing tu , tapi bila aku cakap mana kucing , dia buat derkkk je . Huhu . Tak pe . Hawa sila cuba lagi ok ?


Bukan setakat tau meow yg mana satu je , sekarang nie dah faham . . Sayang meow . . Sayang meow , amek kau ! Sampai macam tu sekali dia punya sayang . Bagi aku , padded book nie sangat memberangsangkan otak anak anak kita yg masih bayi nie dengan contents dia yg colourful . . Memang interesting la kan . . Ada satu hari tu , Hawa sebut depan aku , "enasshh" . Aku cakap , "tak de . Dalam buku nie tak de nenas la Hawa . ." Lepas tu aku saja la belek belek buku tu , sekali je . . . . .


Tu diaaa ! Ada nenas rupanya ! Adehh . Nampak sangat aku tak berapa nak tengok gambar gambar yg ada dalam buku nie kan ? Hawa lagi pandai daripada umi ye . . Hmm . See ! Colour dalam padded book nie terang terang kan ? Baik juga untuk merangsang penglihatan bayi .

Meoww yg Hawa sayang sangat tu . .

Lets learn . .

Belajar , belajar juga . Main tetap main . Hmm !

Ouuh . Kenapa ya ? Aku amek gambar Hawa tengah belajar dengan padded book nie , mesti Hawa tengah tak pakai baju ? Hehehe . Kebetulan . So far Hawa ada dua je padded book nie , esok lusa aku nak tambah lagi koleksi Padded Book by Mind to Mind nie . Harusss la , beli satu persatu . Huhu .


Ada 12 title semuanya . Hawa kena ada 12 , 12 nie ok ? Nanti Umi suruh CikNa belikan lagi . Hahaha . CikNa Hawa , sila amek perhatian ! Those yg nak dapatkan buku nie as your baby's first book , boleh la pergi ke book store yg berdekatan ye ? Macam Hawa , CikNa dia beli kat Popular . Sekarang nie zaman dah serba canggih kot ? Boleh beli juga dia website Mind To Mind . (=

Boleh klik sini ye . .
Thats all for today . Semoga apa yg aku share nie boleh la dimanfaatkan oleh para pembaca sekalian . Terutamanya those yg ada baby tu . . Yg baby tengah nak membesar tu . . Daripada kita bagi dieorang main handfon , tab bagai , bagi dieorang belajar pakai padded book nie pon bagus . Handfon , tab & semua semua tu boleh juga main , tapi . . Kena ada batasannya juga . Betul tak ?

tQvm for reading this entry !







0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © ~ ~ ~ JunnHaRaa ~ ~ ~ | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in