Nasi Lemak SambaL Power untuk Si Dia .

Rasa dah lama sangat tak masakkan menu yg special utk hubby .
so . . bila dia ada banyak masa dalam masa bercuti nie . . teringin jugak nak masakkan makanan kegemaran dia . .
untuk breakfast hari nie . . aku dah berjaya buat nasi lemak dengan sendirinya .
bedasarkan resepi yg aku google jugak lah kan . . hehe
zaman sekarang nie , nak tahu apa-apa pon . . gOOgle je lah kan . . semuanya dihujung jari sekarang nie . .

Macamana ? Nampak sedap kan ? hehehe . Hubby aku cakap , sambal tu . . memang power ! haha . hubby aku nie cakap betul-betul ke . . menganjeng aku nie ? tak kesah la . . janji aku tengok dia makan dengan berselera tadi .

Suka sangat la kan . . aku nak share lah jugak resepi nasi lemak yg aku buat nie . .

Untuk nasi
: 2 cawan beras
: 4 cawan santan
: 1 helai daun pandan
: 2 hiris halia
: 1 biji bawang merah (dihiris)
: secubit garam
(masak lah macam nak masak nasi biasa ok . . campur lah semua bahan-bahan tu . .)

Untuk sambal
: 3 sudu besar lada mesin
(dalam lada mesin nie dah ada bawang besar & bawang putih)
: ikan bilis (ikut suka nak banyak mana)
: asam jawa
: garam
: ajinomoto
(masak lah macam nak masak sambal biasa ok . . tumis tumis tumis & tumis sampai rasa-rasa dah masak , ok lah kan . .)

P/S : muLakan dengan BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIMM . . sambil masak , kita boleh berseLawat dalam hati . insyAllah , suami akan hargai apa yg kita cuba berikan untuk dia . thats aLL . .

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © ~ ~ ~ JunnHaRaa ~ ~ ~ | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in