Ada Apa Dengan CNY .

Assalamualaikum w.b.t & hye . .

Arghhh . . (menguap sambil tutup mulut) . Haishhh . . Hari nie aku dah start kerja semula selepas cuti Chinese New Year (CNY) seBANYAK 5 hari . Tak berapa nak banyak sebenarnya . Tapi . . Okeiy laa . . Daripada orang kerja kerajaan , cuti 2 hari je kan ? Wuuu ~ ~ ~ Kesian . Hikss .

cny16
Tahun monyet katanya ! Ukk . . Ukk . .

tQvm Boss Ahmeng . Sebab bagi cuti , dan yg paling penting . . Bagi angpow yg agak pecah pow ! Hee . . Kerja dengan Boss aku nie , memang besow angpow dia bagi . Mehh la sini kerja dengan Boss aku . Hahaha . Alhamdulillah . Aku anggap nie rezeki untuk CNY tahun nie .


weee ~ ~ ~
Sudah la dapat cuti 5 hari , dapat angpow pulak . Nak apa lagi ? Ermmm . Tapi semua itu tak menjaminkan kebahagiaan apabila suami aku tak dapat cuti lama . Beliau hanya dapat cuti seDIKIT 2 hari je tahu ? Huhh . Hati ini cukup memberontak . Tapi , cukuplah sekadar memberontak dalam hati je . Nak tak nak , dia suamiku . Kena terima kenyataan . Suamiku bukan milikku seorang . Selain daripada milik kedua mak & ayahnya , suamiku juga adalah milik negara ! Ye ! Suamiku Milik Negara ! (Buat Tajuk Filem Pon bagus naa . .) Kau ada ? (T_T) Berdolan dolan la kita kat Mersing nie dan kawasan kawasan yg berdekatan dengannya sahaja .

Hawa , sila cuba lagi . Tak nampak jelas muka kau nakk . .

Baru nampak Hawa . . Hee . 

Cuti CNY kali nie boleh dikatakan banyak merap kat rumah je kot . Tapi ada jugak la . . Pergi sana sini yg dekat dekat je . Bagi si Hawa nie tengok doniaaa kan . . Jomm jomm . . Kita pergi makan nasi minyak . Dekat Paloh , KL . . . uang je . Meet My Best Friend zaman old school , dah kawen dah dia . Masa CNY 2 tahun lepas aku kawen , CNY tahun nie dia pulak kawen . Memang nak kena tunggu CNY ke atau macam mana ?  Hee . Jodoh & pertemuan semuanya ditentukan oleh Allah kan ?


Happy NewLy Wedd , Aliff & pasangannya , Marnah .

Suka sangat nie . . Nak kena ke ?

Sudah aku tak tahu apa yg nak dibuat dengan anak aku nie , lantas aku mengajak suami aku pergi ke Pasaraya Kini & selamanya untuk membeli kolam renang untuk Hawa . Walaupon suami aku tak berapa nak ada mood nak keluar sebab malam nanti dah nak balik kem , aku tetap tegas mengajak beliau . Mengajak dengan penuh semangat , terusss suami aku cakap , haa . . haa . . yaa . . sat laei kita pi laa . . (berdasarkan dialog dia tu , cuba teka suami aku asal dari negeri mana ?) Hakkhakk . Ang tak payah nak teka pon tak paa aihh . . Cuti CNY tidak berakhir di kolam renang Hawa sahaja , apabila kakak aku memaksa aku mengikut beliau pergi bercuti pullakkk . . kat Teluk Penyabong Resort (TPR) . Aku malas nak ikut . Sebab , ye laa . . suami tak join . Macam tak de function gitu . Kakak aku nie. . main ugut ugut pulak . Nak dibawaknya Hawa . Aku tak ikut tak pe . Janji Hawa ikut . Ini tak boleh dibiarkan . . 


Hawa @ TPR

Kemain senyum . Umi tengok pon cairr .





Akhirnya sampai la jugak aku ke TPR nie . Tempat dia okeiy la . Boleh la recommended kat korang kalau datang Mersing , nak tido kat sini . Tempat dia bersih . 

Kalau nak ikutkan plan kakak aku , firstly nak stay dekat Penyabong Warisan Resort . Resort yg nie . . Best friend aku ada kerja kat sini . Tapi , kawan aku cakap , dah full . . So , dia bagi la yg TPR tu . Sebelah menyebelah je TPR dengan Penyabong Warisan Resort tu . Bak kata kawan aku , Kau langkah je la pagar . . Sampai dah . .


Best view @ Penyabong Warisan Resort

Aku pergi jugak la . . Kat tempat kawan aku kerja tu . Pantai Penyabong Resort . More recommended even aku tak stay resort nie , Sebab resort nie kawasan dia lebih luas + boleh main kayak . For those yg berangan angan nak pergi sini . . boleh refer maklumat yg aku bagi nie . .





Habis sudah cerita cuti CNY kat penyabong , balik rumah . . pergi jalan jalan dekat Pantai Bandar Mersing nie pulak . Hee . .



Muka teruja tak boleh blah .
Sudahh . . Sudah . . Aku cakap dah , dah laa . . Ye , Dah la nie . . Aku tengah kerja nie . Tapi mood kerja tak datang sejak dari pukul 8:30am tadi tahu ? Mood nak update blog je yg datang . Adesss . . Makanya , aku layankan dulu mood mengupdate blog . Siap la nie . Kalau tak . . bila lagi aku nak menaip kat sini  . Takkan kat rumah pulak ? Mana boleh . . Kat rumah nak jaga anak laa . . Adoii . . (kat rumah tak de line internet yg pantas  macam dekat ofis nie sebenarnya) . Hee . . tQvm sesiapa yg sudi baca entry nie okeiy ? Bye !















0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © ~ ~ ~ JunnHaRaa ~ ~ ~ | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in