Sejauh Manakah Pentingnya Pendidikan Itu ?

Assalamualaikum w.b.t . .

Memang jauh sangat la kan  . . Pendidikan tu pentingnya . Cakap pasal pendidikan , pendidikan bukanlah kat sekolah je baru nak berpendidikan , sebenarnya . . Pendidikan harusss la bermula dari rumah .

Macam aku , belajar tak de la tinggi mana , tapi  . . At least tak de la jadi penganggur . Alhamdulillah . Ada kerja . Even bukan kerja tetap , so far 7 tahun sudah aku bekerja . Lama jugak . Tak sedorr . Dah lama rupanya aku kerja . Kalau sambung belajar lagi sikit , maybe dapat kerja yg lagi best daripada yg sekarang nie atau macam mana ? Tak tahu . . Huhu .

Siapa usaha lebih , dia dapat lebih . Siapa usaha kurang , dia dapat kurang . Siapa yg tak usaha , tak dapat apa apa . So simple . Belajar la sampai ke negeri Cina . Gitu . . Cari la ilmu walaupon sampai ke lubang cacing . Hee . . Jangan malas malas , nanti nyesal .

Orang yg dapat result bagus pon sampai sekarang nie tak de kerja tahu ? Inikan pula kalau kau dapat result yg ntah apa apa ntah .  Itu semua teori je . . Tapi tak pe , Allah maha memberi rezeki . Belajar tinggi tinggi , In shaa Allah la , nanti dapat kerja pon jawatan yg tinggi tinggi jugak . Sebab tu , zaman sekarang nie , pendidikan itu amat penting ye . (Berangan kejap . Nanti aku nak hantar Daq Wawe pergi sekolah arab . Sebab dulu aku nak sekolah arab , tapi tak kesampaian . Bagi Daq Wawe je la sekolah arab .)

Nur Kamaliah & Nur Akmal
Anak sedara aku semua belajar tinggi tinggi woo . . Dapat ke mak sedara , bukan tak pandai , tapi malasss . Kakak aku cakap , kalau orang tak pandai , boleh diajar , tapi . . Kalau orang malas , tak boleh buat apa la . . Huhu .


Berusaha & Berjaya

2 comments:

  1. Betul tu, pendidikan yang terbaik bermula dari rumah..
    ada je yang belajar tinggi tapi pemikiran tak setanding taraf pendidikan. Yang penting teruskan menuntut ilmu hingga ke liang lahad. Btul tak sis.? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu aina . . tq aina sudi comment . .

      Delete

 
Copyright © ~ ~ ~ JunnHaRaa ~ ~ ~ | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in