SHAKLEE . Dulu Kini & Selamanya .

Assalamualaikum w.b.t & very good morning guys !

Happy Sabtuday ! Semoga hari nie semuanya ceria ceria belaka . Hari nie aku nak cerita pasal SHAKLEE . Suppliment yg aku amek after dah kawen & sampai la ke hari nie . . 1st and foremost , daripada mana aku tahu pasal Shaklee nie ? Daripada kawan baik aku . Hehe . Dia selalu update pasal Shaklee nie kat fB & WeChat dia , terusss dari situ la aku terpengaruh dengan Shaklee nie .

Biasa la , dulu . . Bila hidup bujang , nak kawen . Bila dah kawen , mesti la nak anak kan ? Aku pasti , bukan aku sorang je yg berperasaan macam tu kan ? Semua perempuan pon sama . Semakin hari , keinginan nak ada anak tu semakin menjadi jadi . Aku cuba la tanya kat kawan baik aku tu . . Tak de ke produk Shaklee yg boleh aku amalkan supaya semakin subur ke , period teratur ke , dia cakap ada !



Vitamin B-Complex + GLA Complex ! Kawan baik aku tu suggest aku try makan yg 2 benda nie dulu . Jodoh , ajal , maut , rezeki semuanya Allah yg tentukan . Walaupon begitu , kita harusss la berusaha juga . Begitu juga dengan aku . Aku ikhtiar , demi nak menyerikan lagi rumah tangga yg dibina masa tu baru 5,6 bulan kot ? Mesti orang cakap , alaaa . . Awal lagi nak ada anak . Ye ! Memang . . Tapi , bila dah kawen , rasa nak mengandung tu kalau boleh hari nie kawen , esok nak mengandung dah . Hehe . Agak keterlaluan ye bunyinya . Continue , makan vitamin tu dengan cara yg betul ok ! Jangan pakai makan je . Nak tahu cara makan yg betul , sila klik sini & klik sini juga ok ?



Totally vitamin yg aku makan tu actually berperanan juga untuk stabilkan kitaran period . Masa anak dara , period aku ok . . Tapi sejak dah kawen , kenapa aku punya period menjadi tunggang langgang ? Perbezaan . . Antara anak dara & dah kawen kan ? Since makan 2 benda tu , alhamdulillah . Period ok . . Tak sempat nak repeat oder pon dengan kawan baik aku tu , terusss . . Period lewat datang 2,3 hari masa tu . Try la buat UPT , Alhamdulillah . . Pregnant 5 weeks dah masa tu . Hehe . Bila dah pregnant , bertambah pula ye vitamin & suppliment yg harusss diambil . Tapi , GLA Complex dah kena stop makan masa tu . B-Complex boleh makan , sebab . . Content Asid Folic . Memang bagus sangat sangat & memang diperlukan sangat masa pregnant . Ehh , kalau mommy mommy pregnant kan kena minum susu ? Susu apa yg aku minum ? Harusss la . . . . . . . . . .


ESP by Shaklee ye  . . Susu soya . Nak minum Esp nie sangat best . Sebab . . Bukan hanya boleh diminum dengan air kosong je , campur dengan jus orange atau apa apa jus pon boleh taw ! Tu yg aku sukaaa sangat tu . Haa ! Sampai sekarang pon aku still lagi minum Esp nie . Aku anggap Esp nie ibarat milk booster gitu . Sebab Daq Wawe masih susu dengan aku lagi . Ouuh ye , sebut pasal Daq Wawe , hari nie 2 April , genap dah Hawa Nurraida 10 bulan . Alhamdulillah .

Masa aku pregnant dulu , bila perut dah semakin membesar , aku kerap kali juga diganggu dengan sakit pinggang . Sakit pinggang ? Ouhh . Tiada masa untuknya . (Macam iklan panadol ActiFast) Adehh . Dah la nak pergi kerja . Sakit pinggang pula . Plizzz la . Tak payah nak adehh sangat . Sebab . .  Shaklee still ada jalan penyelesaiannya . (=


OsteMatrix + Zinc Complex la jawapannya ! Sebelum tido setiap malam , aku makan sebiji / 2 biji . Esok pagi bangun tido , tiada lagi masalah sakit pinggang . Badan pon rasa ringan je walaupon masa tu kandungan semakin membesar . Tak de masalah pon aku nak ke mana mana . Kalau nak tahu details pasal fungsi & kebaikan 2 benda nie , boleh klik sini .

Actually banyak lagi produk Shaklee yg lain yg kita boleh amalkan . Orang perempuan nie sangat sangat penting ye kena jaga kesihatan ! Nak jaga diri sendiri , nak jaga suami , nak jaga anak . .  Harusss la kena ada suppliment yg boleh menguatkan kita disamping menambahkan kecantikan luaran & dalaman . Sesiapa yg berminat nak oder barang Shaklee , boleh contact kawan baik aku nie . .


So far boleh oder dengan dia , coming soon . . In shaa Allah , oder dengan aku pulak ye . . Hehe .

Rangkaian Produk Shaklee
Thats all for today ! Sharing is caring , caring is loving , loving is understanding ! tQvm for reading this entry !

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © ~ ~ ~ JunnHaRaa ~ ~ ~ | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in