Selagi Ada Masa , Berikan Masa .

Assalamualaikum w.b.t . .

Uuiii . . . Lama sehh . Tak update blog ! Akibat jadi fulltime housewife kata kau kan ? Sampai nak taip kat keyboard nie pon jari aku macam dah tak berapa nak lancar & hampir hampir je aku dah tak berapa ingat antara save as dengan save image as tahu ? Penangan dia sampai macam tu sekali . Apa apa ponnn . . Alhamdulillah ! Masih diberikan kesempatan untuk bertemu dengan bulan mulia , Ramadhan .




Nak jugak . . #Throwback , ramadhan last year aku memang fully ketinggalan nak berpuasa , sebab . . Baru lepas bersalin masa tu . Still dalam pantang . Thats mean what ? Of course la aku kena ganti puasa tu kan . . And one more thing , say Alhamdulillah , tQ Allah ! Hawa Nurraida dah pon setahun umurnya masa 4hb yg baru nie . . (nanti aku update pasal Hawa Turns 1 ok ? huhu) .

Laaa . . nie aku just nak share , kepada sesiapa mak mak , hakak hakak , yg tak dan nak tunaikan terawih pada musim ramadhan nie atas alasan apa ? Macam aku , agak susah sikit , sebab Hawa kecik lagi & kejap kejap nak nen , kejap kejap nak nen , macam mana nak pergi surau kalau macam tu kan ? Nampak gayanya , in shaa Allah . . Aku teringin sangat nak terawih macam dulu dulu sebelum ada anak , rindu sangat rasanya taw ! Makanya , mehh la kita solat terawih kat rumah je . Ahaa . . Aku harusss laa bagi Hawa tidur dulu ye . . baru boleh tunaikan solat terawih dengan khusyuk & jayanya . In shaa Allah . Semoga Allah permudahkan laa . . Itu laa aku cakap , selagi ada masa , berikan masa ! Tahun tahun yg akan datang , belum tahu lagi kan ?

Adesss . . Macam mana nie ? Nak solat terawih sorang sorang kat rumah nie ? Jommm . . Aku sharekan . . Aku amek kat FB Mrs. Mama . Mohon dihalalkan laa ye . .














Lahhh . . So easy right ? Sama je macam solat terawih berjemaah dekat surau tu . . Kalau macam tu , mudah mudahan sebusy mana pon kehidupan seharian kita dalam sebulan nie , dapat laa jugak kita tunaikan amalan sunat nie . . In shaa Allah . .

Lastly , salam ramadhan to all readers & bloggers . Semoga Allah menerima segala amal ibadat kita pada bulan yg mula nie . Aaminnn . . In shaa Allah .

tQvm for reading this entry . (=

4 comments:

  1. slamat berpuasa dan menyambut bulan Ramadhan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ramadhan juga buat dJ . . Tak puasa kat mersing ke ? Cik ida tengok Yan ada balik nie . .

      Delete
  2. salam ramadhan junn!
    Alhamdulillah di pertemukan dengan ramadhan tahun ini. Moga kita dapat manfaat kan sepenuhnya bulan barakah ini. =)

    ReplyDelete
  3. selamat berpuasa da salam Ramadhan kak Jun :)

    ReplyDelete

 
Copyright © ~ ~ ~ JunnHaRaa ~ ~ ~ | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in